تاریخ انتشار: جمعه 1402/06/10 - 23:16
کد خبر: 480735

دومینوی استعفا در کابینه نخست وزیر انگلیس/کناره‌گیری مدیر ارتباطات دفتر سوناک

دومینوی استعفا در کابینه نخست وزیر انگلیس/کناره‌گیری مدیر ارتباطات دفتر سوناک

یک روز پس از استعفای وزیر دفاع انگلیس، مدیر بخش ارتباطات دفتر نخست وزیر هم از مقام خود کناره‌گیری کرد و این دو تحول در کنار هم گمانه‌زنی‌ها درباره بحران در کابینه ریشی سوناک را افزایش داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، یک روز پس از استعفای وزیر دفاع انگلیس، مدیر بخش ارتباطات دفتر نخست وزیر هم از مقام خود کناره‌گیری کرد و این دو تحول در کنار هم گمانه‌زنی‌ها درباره بحران در کابینه ریشی سوناک را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، «امبر دی باتون» که ده ماه پیش به مدیریت بخش ارتباطات دفتر سوناک منصوب شد، با اعلام استعفای خود عنوان کرد که اکنون زمان مناسبی برای حرکت رو به جلو است. او درباره علت استعفای خود توضیحی ارائه نداد.
خانم باتون پیش از پیوستن به دفتر نخست وزیری، رئیس گروه سیاسی شبکه آی‌تی‌وی بود. او اکتبر ۲۰۲۲، به فاصله کوتاهی پس از آنکه سوناک کرسی نخست وزیری را تصاحب کرد، به داونینگ استریت ملحق شد. تهیه بیانیه‌های دولت و توجیه خبرنگاران از جمله وظایف پیشین وی عنوان شده است.دومینوی استعفا در کابینه نخست وزیر انگلیس/کناره‌گیری مدیر ارتباطات دفتر سوناک
خبر استعفای وی در حالی منتشر شد که روز گذشته «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس نیز به عنوان یکی از چهره‌های ارشد حزب محافظه‌کار و نامزد احتمالی تصاحب کرسی رهبری حزب حاکم محافظه‌کار، از مقام خود کناره‌گیری کرد. والاس در دوران سه نخست وزیر انگلیس، سکان وزارت دفاع انگلیس را برعهده داشت و چند ماه پیش هم نام او بعنوان جانشین ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی سرزبان‌ها افتاد.
وی در استعفانامه خود نوشت: پس از تأمل زیاد این تصمیم را گرفتم که درخواست کنم به من اجازه استعفا داده شود. من در سال ۲۰۰۵، کرسی خود را به دست آوردم و پس از سال‌ها زمان آن رسیده است که بر روی بخش‌هایی از زندگی که نادیده گرفته‌بودم، سرمایه‌گذاری کنم و فرصت‌های جدیدی را کشف کنم.
این تحولات درحالیست که انتخابات سراسری انگلیس قرار است سال آینده میلادی برگزار شود و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب حاکم محافظه‌کار بخت زیادی برای ادامه حکمرانی ندارد. از سویی عدم تحقق وعده نخست وزیر انگلیس مبنی بر کاهش تورم تا پایان سال جاری و پیگیری سیاست‌های ضد مهاجرتی، از جمله مسائلی است که محبوبیت حزب حاکم را کاهش و گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام پیش از سقوط دولت را افزایش داده است.
نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته از میان اعضای عمومی حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس نشان می‌دهد که محبوبیت "ریشی سوناک"، به پایین‌ترین حد از زمانی رسیده است که او سکان دولت را به دست گرفت.
داده‌های آماری منتشر شده در تارنمای موسوم به خانه محافظه‌کاران حاکیست که محبوبیت سوناک در محدوده شمارگان منفی سیر می‌کند و به این ترتیب حزب حاکم با رهبری نامبرده برای پیروزی در انتخابات سال آتی، با چالش جدی مواجه است.
زمان برگزاری انتخابات سراسری انگلیس هنوز اعلام نشده است اما طبق رویه‌های مرسوم انتخابات یا در ماه «مه» یا «اکتبر» برگزار می‌شود. با توجه به انتخابات شهرداری لندن در ماه «مه» سال آینده، این احتمال وجود دارد که انتخابات سراسری در پائیز برگزار شود. ناظران معتقدند که کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار که ماه آینده میلادی برگزار می‌شود آخرین شانس سوناک برای تغییر نظر رای‌دهندگان پیش از سقوط دولت است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top